Barnehageplasser i Botnestua naturbarnehage

Postet av Botne SK - Barnehage den 18. Okt 2016

(Foto: Tone Hofmo)

Botnestua naturbarnehage har plasser for barn mellom 3 og 5 år.

Se bilder fra barnehagen og hva de gjør på denne facebooksiden.

Informasjon om barnehagen:

Barna i Botnestua barnehage skal lære og utvikle seg i sosialt samspill med andre barn og voksne. De skal få kjennskap til sitt nærmiljø og naturen rundt barnhagen.

I Botnestua barnehage er vi glad i å være ute. Her er natur og friluft sentralt.

Vi ønsker at barna i leken vil sette pris på området vårt. Å ta vare på naturen vil også være en viktig del av det vi vil formidle, gjennom å forsøke å være gode rollemodeller for barna.

Vi har et fast sted i skogen, hvor vi har bålplass. Her gis mulighet for frilek ute i naturen. Fast bålplass har vi også like ved barnehage med en enkel gapahuk. Her kan vi også tilberede maten vår og som varmested på kalde dager.

Vi ser det som viktig at barna finner sitt eget tempo i hverdagen. I enkelte aktiviteter deler vi barna inn i grupper etter alder, fordi vi mener ulik alder i perioder tilsier ulik stimulanser.

Men det mest sentrale i Botnestua barnehage er å arbeide med det sosiale fellesskapet på tvers av aldersgrupper.

Barnehagen er åpen fra 07.15 til 16.45 - fem dager i uka.

Er du interessert kan barnehagen kontaktes på telefonnummer 33056345.